czwartek, 5 maja 2011

Szkatułka Szeherezady

W dzieciństwie bardzo lubiłam Baśnie z tysiąca i jednej nocy - opowieść o złym sułtanie Szachrijarze i jego żonie Szeherezadzie.  Wyobrażałam sobie piękne komnaty sułtańskiego pałacu, których ściany obwieszone były złotem, a podłogi wyłożone były miękkimi dywanami i tonęły w poduszkach.Budowałam sobie namioty z firanek i wystrojona w biżuterię Mamy siedziałam na miekkich poduszkach udając, że jestem arabską księżniczką. :-) Jakiś czas temu, kiedy czytałam tę historię mojemu synkowi, zaświtało mi w głowie, aby zrobić taką bogatą, ociekającą złotem szkatułkę. Chciałam, aby wyglądała jak stareńka, wygrzebana gdzieś pośród staroci na targu w Bagdadzie. Prace nad nią trwały długo, wielokrotnie ją poprawiałam. Oto efekt końcowy:

14 komentarzy:

  1. Śliczna i bajkowa! Udała się bardzo, gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię ten motyw (mam na myśli serwetkę ) i szalenie mi się spodobała oprawa jaką mu dałaś ! Jestem też mile zaskoczona całością bo gdy przeczytałam o opływającej złotem szkatułce to przyznam iż trochę się przeraziłam .....już oczyma wyobraźni widziałam nadmierne bogactwo, mocne kolory i nie wiem co tam jeszcze.... a tu taka miła i pełna fantazji skrzyneczka!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Dziewczyny za miłe komentarze.
    Kasju cieszy mnie, że Ci się podoba moja skrzyneczka. Bardzo cenię Ciebie i Twoje prace dlatego bardzo mi miło, że mnie odwiedziłaś.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hehe-Aguś ja też budowałam pałace,ale z koca:)
    Szkatułka wyszła Ci bardzo fajnie-do głowy by mi nie przyszło,że ten motyw można tak bogato zdobić i nie będzie się to gryzło.Fajne kolorki.Brawka-rozwijasz się kochana,aż miło:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialna jest! Pomysł świetny, a wykonanie rewelacyjne! Zwłaszcza przecierki świetnie Ci wyszły :)
    P.S. Ja, podobnie jak Magda, budowałam namioty z koca ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. wspaniały ten efekt końcowy! udało Ci się, nie widziałam jeszcze czegoś podobnego do tej pracy, a blogi różniaste podglądam już kilka miesięcy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaczynam się rozkręcać w blogowym życiu hi, hi......więc mam nadzieję, że i tu częściej zaglądać będę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczna szkatułeczka a te kolorki bardzo przypadły mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna,udało Ci się zrealizować baśniowy pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zakochałam się w tej serwetce, a w takiej oprawie wygląda obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Szkatułka jest piękna i w moich ulubionych kolorkach.

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj trafilam przezprzypadek i chcialam ci napisac , ze cta szkatulka to jedna z najpiekniejszych rzeczy ozdobionych decu jakie widzialam. Cudna . POzdraiam cieplo i zapraszam.

    OdpowiedzUsuń